El 28 d’abril, la Capella Bach, dirigida per Murat Khupov, va oferir un concert junt amb el quartet de corda Jomenrosc, en el qual les dues formacions van interpretar obres religioses de diverses èpoques. Les primeres obres, per part del cor, van ser a cappella, per donar pas a una segona part exclusivament instrumental. Finalment ambdues formacions ens van deixar sentir Der Gerechte kommt um, meravellós motet breu i de caràcter fúnebre atribuït al compositor Johann Kuhnau, antecessor de Johann Sebastian Bach com a Thomascantor a Leipzig, i adaptat posteriorment per aquest últim gran compositor.

El concert es va repetir el dia 5 de maig a l’església dels Pares Carmelites Descalços de Barcelona. Aquest cop en benefici de “Per l’altre cor cremat”. Associació que vetlla per aquella gent de la ciutat de Barcelona que es troba immersa en una situació de marginació, l’anomenat Quart Món.  
 

Der Gerechte kommt um (“La meva ànima està trista”), és una obra basada en un text, la primera part del qual està treta de l’Evangeli segons Sant Mateu i la resta és d’autor desconegut, composta per ser executada en l’Ofici de les Tenebres del Dijous Sant. Està feta per a 5 veus (doblant la de Sopranos), un quartet de corda amb baix continu i dos oboès, els quals tenen un paper fonamental en l’estructura contrapuntística de l’obra. Tot i l’atribució inicial de l’autoria de l’obra a Kuhnau, molts musicòlegs actuals dubten que fos així. Es decanten per considerar que va ser composta per Bach, possiblement basada en una obra menor del primer compositor. Hi ha massa elements característics de la música de Bach que porten a aquesta conclusió. Indubtablement, però, el text en llengua germànica (traducció del llatí) i la instrumentació sí que són de Bach.